Saturday, August 7, 2010

Markaz Ehsan buat persiapan terakhir sebelum diresmikan olehYB TG Presiden PAS


Markaz Ehsan sudah hampir siap....untuk majlis perasmian pada 9 Ogos 2010 nanti.

Markaz Ehsan mempunyai sejarahnya yang tersendiri...... asalnya adalah hasil kertas kerja BPPNT yang telah dibentangkan oleh Cik gu Pa masa tu sekarang Dato Mustafa Ali di Masjid Rusila pada tahun 1996. Kemudian PAS Kawasan Dungun telah melancarkan Pusat Khidmat Masyarakat pada 18 Oktober 1996. Majlis Tindakan DUN Paka adalah yang pertama sekali menubuhkan Pusat Khidmat Masyarakat dalam Kawasan Dungun iaitu pada 1 Januari 1997 ditubuhkan oleh MTD Paka . Mesyuarat pertama setelah ditubuhkan ialah pada 3 Januari 1997 hari Jumaat bertempat di Masjid Kg Nyior.AJK yang dilantik bertanggung jawab untuk menguruskan operasi Puat Khidmat dengan bantuan dari semua PAS Cawangan dalam DUN Paka.


AJK Pusat Khidmat Masyarakat DUN Paka telah mengambil keputusan dalam mesyuarat tersebut untuk melawat sambil belajar ke Darul Qara` Kelantan 25 & 26 Januari 1997 dalam bulan Ramadhan untuk menimba ilmu dan pengalaman Pusat Khidmat Umum di Kota Bharu Kelantan.



Seterusnya AJK Pusat Khidmat Masyarakat DUN Paka telah mengambil keputusan untuk menjemput Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang selaku Timbalan Presiden PAS ketika itu untuk merasmikan Pusat Khidmat Masyarakat DUN Paka iaitu pada 9 Syawal 1417 bersamaan 17 Februari 1997. Pejabat pertama ialah di Lot 1047 Jln Besar Paka. Dalam Ceramah Perasmian turut disertai oleh YB Hj Zulkifli Mamat ADUN Pulai Condong dan Dato` Mustafa Ali selaku YDP PAS Kawasan Dungun ketika itu.


YB Dato` Seri Tuan Guru Presiden PAS (Masa tu masih Timb Presiden PAS) telah merasmikan Pusat Khidmat Masyarakat DUN Paka dan seterusnya memberikan nama `MARKAZ EHSAN`dan terus popular dengan nama tersebut hingga ke hari ini.

Pejabat Timbalan Pesuruhjaya PAS Negeri Terengganu sudah ready...bila nak masuk?


Tidak lupa juga gambar ketua negara....DYMM


Insya`Allah Dato Seri Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang akan merasmikan Pejabat baru ini kemungkinan yang akan kekal tanpa pindah randah lagi...Markaz Ehsan ini dibina hasil sumbangan dari ahli PAS dan orang ramai yang turut simpati dengan perjuangan PAS dengan kos hampir RM50,000.00.

Markaz Ehsan masih mengharapkan sumbangan seterusnya setiap bulan dari ahli dan penyokong PAS bagi meneruskan aktiviti kebajikan kepada masyarakat. Alhamdulillah sekarang ini telah ada penyumbang tetap setiap bulan bagi menampung kos operasinya. Pihak Markaz Ehsan mengucapkan ribuan terima ksaih atas semua sumbangan yang diterima dan semoga Allah jua lah yang akan membalas sumbangan jihad fisabilillah tersebut AMIN

Catatan Pengerusi Markaz Ehsan.

No comments:

Post a Comment